Pages

Thursday 20 September 2012

Suzanne Collins - Hunger Games

Oh, wow, a trecut un an de cand nu am mai scris. Fac mea culpa si promit ca o sa incerc ca in fiecare weekend sa scriu pe aici. Asa, paranteza fiind facuta, sa ne jucam zic. De-a foamea.

Cand a venit Radu cu Hunger Games (volumul 1) acasa deja eram supra saturata de trailerul filmului. Era peste tot, de 10 ori in fiecare calup publicitar, pe orice post. Nu cred ca de la Avatar incoace am mai vazut o promovare atat de intensa pentru un film. Ca sa nu patesc cum am patit cu Harry Potter, am refuzat cu incapatanare sa vad filmul (inca sunt restanta acolo, daca ma gandesc bine) inainte sa citesc cartea.

Fara a fi ceva capodopera literara, Hunger Games prinde. Te prinde.

Actiunea e plasata undeva intr-un viitor oarecare, sumbru, in care lumea e impartita in 13 districte, toate guvernate de Capitol. Toate e impropriu spus, Districtul 13 fusese distrus in urma unei revolte. In lumea asta, fiecare traieste cum poate, la limita legilor impuse sau dincolo de ea, copiii invata de mici ca, pentru a nu muri de foame, trebuie sa se descurce singuri.

Distrugerea Districtului 13 are ca efect introducerea Jocurilor Foamei, tinute in fiecare an. Fiecare din cele 12 districte trebuie sa predea capitolului un baiat si o fata (numiti tribute), intre 12 si 18 ani, care se vor bate intre ei pana cand doar 1 supravietuieste.

Hunger Games urmareste povestea tributelor din Districtul 12, Katniss si Peeta, din momentul in care sunt alesi pana... nu o sa spun pana cand, desi - daca ati vazut filmul - stiti ce se intampla.

E numai buna de luat pe tren sau in avion cand ai de pierdut cateva ore :) Dar dupa ce o citesti, trebuie musai sa vezi ce se intampla in volumul 2 (Catching Fire) si volumul 3 (Mokingjay).

Detaliul care face diferenta - recomand lecturarea ei in engleza. Si pentru ca bookdepository sunt niste draguti si furnizorii mei principali si au livrare gratuita in toata lumea si au preturi mai mult decat decente, va mai spun ca puteti lua toata colectia de aici cu doar 14 lire :).

Nota mea: 7/10

No comments:

Post a Comment